USL distruge cu metodă și sistem viitorul copiilor României


Ieri ministrul educației a demonstrat că tinde să devină o clonă a predecesoarei sale și că adoptă o gândire despre educație proprie altui secol. Greșește, dar are posibilitatea să se corecteze.

Ce înseamnă în practică eliminarea de către USL a examenelor transdisciplinare și, implicit, a unei învățări transdisciplinare (care urmau să intre treptat în funcțiune)?
În termeni simpli înseamnă că USL a luat copiilor șansa de a se conecta la realitate. Și mai înseamnă cel puțin două lucruri. Foarte grave, ambele.

În primul rând, elevii vor avea în programă materii al căror conținut, că e atractiv sau nu, că e învățat sau nu, nu contează. Materii a căror însușire nu se verifică prin examen. Oricât de atractivă va fi programa de biologie sau fizică, ea nefiind testată, elevii nu și-o vor însuși. Se va crea o ”programă paralelă”, copiii vor învăța doar la materiile din care ”se dă examen”. Ei vor deveni mici ”roboței de rezolvat probleme”, fără legătură cu realitatea. Școala trebuie să descătușeze gândirea, nu să o pună în cămașa de forță a rețetelor rigide de rezolvat probleme pentru examen. Generații întregi de copii vor fi condamnate la inadecvare și inadaptare.

În al doilea rând, eliminând examenele transdisciplinare, se elimină implicit și învățarea transdisciplinară. Elevii nu vor înțelege că, de exemplu, cristalinul din ochi (biologie) este, de fapt, o lentilă biconvexă (fizică); vor învăța despre perși (istorie) fără să știe dacă ei au de-a face cu Perșani sau cu Iranul (geografie), vor învăța despre electricitate și sarcină electrică (fizică) fără să înțeleagă exact ce sunt electronii și protonii (chimie). Sau viceversa, când vor învăța despre atomi și electroni la chimie, nu vor face automat legătura cu electricitatea, pe care o învață la fizică.


Data viitoare când copilul dumneavoastră vă va întreba ”de ce trebuie să învăț niște lucruri care nu-mi servesc la nimic?” aveți, de-acum, un răspuns simplu: ”pentru că familia noastră a votat cu USL”.



Același răspuns îl puteți da și la întrebarea: ”de ce în universitatea mea toată lumea copiază lucrarea de licență?” sau, la întrebarea ”de ce nu mai avem meseriași de calitate?”. În schimb, cei care vă guvernează acum vor fi mulțumiți, pentru că preferă să-i țină pe părinți și pe profesori într-o zonă de confort călduță, dar care distruge generații întregi de copii.

Dacă vreți să știți în ce măsură este corectă sau nu opțiunea pentru o programă școlară care să conțină o parte de predare/învățare transdisciplinară, puneți-vă în următoarele situații:

Când rezolvați o problemă din viața de zi cu zi, vă întrebați oare dacă ați învățat să găsiți soluția corectă la matematică, fizică ori chimie sau pur și simplu o rezolvați îmbinând inteligent fragmente din fiecare materie învățată la școală?

Pus în fața unei situații noi, cine are capacitate mai mare de a reacționa adecvat? O  persoană pentru care istoria este o înșiruire de date, iar fizica o înșiruire de formule sau o persoană care are o viziune integrată asupra lucrurilor?

Știți de ce elevii români se plasează atât de prost la testele PISA? Tocmai din motivele expuse mai sus.
Pentru că nu înțeleg aceste lucruri simple, pentru că mintea lor este închistată, pentru că trăiesc în primitivismul trecutului lor gri și urât, acești oameni vă distrug copiii. Au ambiția să le transfere copiilor dumneavoastră reumatismele lor intelectuale. Cereți-le să vă pună la dispoziție un singur studiu care să demonstreze că au dreptate. Nu vor reuși.

E adevărat însă că progresul în orice domeniu necesită determinare, necesită efort de sincronizare cu realitatea și luptă perpetuă cu prejudecățile. Dar ei nu sunt capabili de acest lucru. Nu e oare mai dulce comoditatea? Nu e mai bine să lâncezim în confortul nostru de zi cu zi, în care facem azi ce am făcut și ieri, și alaltăieri, și acum 30 de ani?

P.S.  Aud că declarațiile inițiale se nuanțează și că de fapt s-ar dori doar amânarea termenului începând cu care să se predea și transdisciplinar. Sunt convins că este doar un dublu limbaj. Când ești ministru, contează faptele înaintea vorbelor. Ministrul poate ușor să mă contrazică și să afirme simplu și direct că îmbrățișează viziunea modernă a educației, bazată pe comunicarea dintre domenii și nu pe separarea dintre ele, că va cere ca programele școlare să fie elaborate cu un pronunțat conținut transdisciplinar, dar că nu poate acest lucru decât începând cu data pe care o consideră el fezabilă. La nivel de legislație e simplu: se poate proroga un termen.


Comentarii

  1. Eu mi-am abandonat serviciul ca sa ma pot ocupa de educatia copilului meu. Am doua licente, tehnica si umanista, asadar pot sa-l ajut sa inteleaga notiunile abstracte de la scoala, sa i le aduc in planul realitatii.
    Evident, punctul final este o universitate straina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimate domnule Funeriu,
    Aveti dreptate, analiza dv. este fotografia situatiei dezastruoase pe care o traieste invatamantul in Romania anului 2013!
    Din nefericire perspectiva este sumbra in toate domeniile vietii (politice, economice, sociale, etc.);
    Din punctul meu de vedere situatia cea mai dramatica este in domeniul sanatatii si stiu ce spun, intrucat sotia mea este medic specialist (pensionata), iar fiica mea este medic rezident; cu venituri modeste (pensie, respectiv salariu), dupa zeci de ani de invatatura, efort enorm si activitate practica sustinuta, dar fara conditii de munca adecvate anului 2013, fara recunoastere morala si sociala!
    Deteriorarea continua a conditiilor sociale, scaderea nivelului de trai, etc., toate racilele societatii Romaniei anului 2013 si perspectivele sumbre pt. anii viitori isi au radacina in mediul politic putred al ultimelor 7 decenii de dupa al II-lea Razboi Mondial si detronarea Regelui Mihai (dictatura comunista instaurata prin invazia tancurilor Armatei Rosii- care a esuat in cultul personalitatii clanului Ceausescu si regimul post-revolutionar confiscat/impus de clanul Iliescu, care a ajuns in prezent la stadiul suprem - dictatura USL de sorginte securisto-neocomunista /Ponta, Antonescu Voiculescu-Felix/, dispusa sa comita orice abuz pentru a cuceri PUTEREA absoluta in administratia centrala si locala, sacrificand viitorul tarii si apartenenta la lumea civilizata- U.E.);
    Solutia radicala consta numai in reformarea din temelii a SISTEMULUI DE EDUCATIE !
    Sunt alaturi de dv.! Din nefericire cu o floare nu se face primavara! Si totusi, speranta moare ultima!
    Va sustin prin CURAJ si ACTIUNE in LUPTA pentru binele ROMANIEI si al ROMANILOR!

    RăspundețiȘtergere
  3. La intrebarea asta:
    "Data viitoare când copilul dumneavoastră vă va întreba ”de ce trebuie să învăț niște lucruri care nu-mi servesc la nimic?” "
    Eu as raspunde:
    "nu lucrurile alea sunt nefolositoare; doar ca tu nu ai invatat sa le folosesti cum trebuie"
    Ca veni vorba, cei "actuali" maturi (scoala si acasa) cam asa au "invatat" pe sertare paralele. Si asa transmit.
    Eforul trebuie IMPUS, inclusiv CD. NU o sa fie chiar usor nici daca exista VOINTA politica si LEGALA :-)
    Emil

    RăspundețiȘtergere
  4. Pt.cei care au votat USL:....Ecucati-va copiii, sa nu ramana , vorba aia -Prosti ca si Ministru'Pixelu'Albastru'.....celebra remarca:invata ca ramai prost ca funeriu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Domnule Funeriu, ati fost bomboana de pe coliva facuta pentru invatamantul romanesc. Sincer, sunteti ultimul in masura sa comenteze ceva la adresa cuiva din acest minister.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu sunt alaturi de dumneavoastra!Dar, cred ca va raciti gura degeaba.Ani de zile am trait cu senzatia ca sunt puturoasa si ca visez la o scoala care exista numai in mintea mea de copil "restardat" si puturos.Am fost fericita cand am gasit niste manuale spaniole de clasa a VI-a la nivelul meu de "retard". Manuale care se adresau concomitent copilului si omului matur din fiecare. Cu respect, cu dragoste, inlocuind un drum de sclav dispretuit si incompetent, cu o cale regala. Din nefericire politica educativa a USL-ului este varful icebergului.Rezultatele scolare nu sunt nici ele aspectul cel mai dramatic al educatiei. Tinerii care ies din scoala, sunt debusolati si traumatizati. Consultati statistici ale ministerului sanatatii si va veti da seama despre ce vorbesc. Stim care este interesul stangii. Acelasi cu al comunistilor din toate timpurile. ma intreb cand ne vom face bine noi cei care intelegem ce se intampla. Problema nu este reauavoita si antiromanismul stangii ci incoerenta si lipsa de solidaritate a dreptei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu sper ca fortele de dreapta se vor coagula in jurul interesului comun privind viitorul Romaniei intr-o Europa unita !
    Pe de alta parte, nu cred ca USL este eterna; combinatzia fatala a fortelor centrifuge cu cele centripete, sub presiunea sociala produsa de neimplinirea obiectivelor asumate, va sfarsi intr-o IMPLOZIE !!!
    Un alt element important si greu de evaluat este evolutia conjuncturii geostategice din lume si pozitionarea Romaniei in jocul fluxurilor de interese politice, militare, economice, etc. care se vor intersecta in Europa Centrala si de Est;
    In acest context, Educatia determina viitorul si pozitia Romaniei in lume; din acest punct de vedere am apreciat inca de la inceput eforturile d-lui Funeriu ! Sper sa mai aiba un cuvant de spus si fapte de facut, in cadrul viitoarei Drepte Unite !

    RăspundețiȘtergere
  8. Legatura dintre votarea USL si invatarea unor lucruri nefolositoare de catre copii NU EXISTA. Articolul este o manipulare care are obiective politice si NU are in vedere educatia copiilor. Articolul nu prezinta o solutie dar ii face vinovati pe cei care au votat USL. Sa-ti fie rusine d-le Funeriu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Domnule Funeriu,
    Sunt director de scoala de 2 ani. Plecarea dumneavoastra de la minister a insemnat o pierdere uriasa pt sistemul de invatamant romanesc. Viziunea dumneavoastra ar fi salvat elevii si cadrele didactice din ceata in care traim inca. Nu-mi vine sa cred cate ordonante s-au emis in ultimul timp numai pe metodologia miscarii personalului didactic. Si multe altele. Sincer, sunt dezamagit. Va doresc mult, mult succes in continuare ! un aradean

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Oldies and Goldies

Homeschooling: inginerie socială, nicidecum alternativă educațională

Cum să iei două Nobeluri fără bac, scriind și articole științifice greșite? Și să mai și mergi din arest direct la balul președintelui SUA

Cum e cu latinitatea Limbii Române (text scris de tata, adică de Ionel Funeriu)

Mica mea mare răfuială cu unii „lideri de opinie”: sunteți și voi vinovați

Adevărul despre aberația auxiliarelor: despre imbecilitatea agresiv-distructivă din România