Despre rezultatele de la evaluarea națională

La nivel național rezultatele par să fie în acest an mult mai bune decât cele de anul trecut, ÎN SPECIAL ÎN CEEA CE PRIVEȘTE NUMĂRUL DE NOTE ÎNTRE 9 ȘI 10 (primul an în care au fost camere de luat vederi la evaluarea națională), dar similare cu cele din anii anteriori în care nu erau camere de luat vederi.

Poziția mea este următoarea:

1) toți elevii care au luat note mari și profesorii lor trebuie felicitați.

2) Dacă rezultatele reflectă realitatea atunci înseamnă că avem un salt spectaculos al rezultatelor. Ceea ce ar fi foarte bine.

3) Dacă subiectele au fost manipulate astfel încât procentajele de reușită să fie artificial de mari atunci ne aflăm în fața unei fraude instituționale comandată politic.

4) Notele de la evaluarea națională sunt luate în considerare pentru intrarea la liceu. Deci este vorba despre un concurs și nu doar despre un simplu examen. Așadar subiectele nu trebuie numai să verifice nivelul de cunoștințe dar și să stabilească o ierarhie.

Experții sunt cei care trebuie să verifice dacă subiectele au fost manipulate pentru a fi mai ușoare.
Garantez pentru faptul că experții Ministerului sunt de bună calitate și că nu fac un astfel de lucru. Singura situație în care cei mai slabi de înger ar participa la o asemenea fraudă ar fi dacă primesc comandă politică să elaboreze subiecte artificial de ușoare. Eu nu mi-am permis niciodată să intervin asupra naturii subiectelor la examene. Experții sunt cei care trebuie să se ocupe de acest aspect.

Procentajul elevilor cu note peste 5 pe ani:

2011 (fără camere de luat vederi) = 81.79%
2012 (cu camere de luat vederi) = 66.12%
2013 (cu camere de luat vederi) = 75.91% (surse)

Comentarii

  1. Buna ziua (cu toate ca este noapte cand scriu acest comentariu).
    Sunt parintele unui elev constantean de clasa a VIII. Parerea mea personala este ca ne aflam in situatia nr. 3 pe care domnia voastra a mentionat-o. De ce spun asta? Subiectele au fost EXAGERAT de usoare, chiar comparativ cu subiectele de la cele 2 simulari anterioare!!! Rezultatele acelor 2 simulari au fost dezastruoase asa ca probabil cineva acolo sus s-a speriat. Ar trebuii sa se faca comparatii pe rezultatele de la cele 2 simulari anterioare. Dupa parerea mea si a copilului meu aceasta testare nu a fost una corecta. Lasam la o parte notele mari acordate de profesori, pe parcursul celor 4 ani, ca urmare a presiunilor la care sunt supusi. Acest examen ar fi trebuit sa constituie o verificare atat a elevilor cat si a profesorilor precum si sa stabileasca acea ierarhie despre care aminti la pct. 4. Nu e posibil ca elvi, care au 10 la romana si matematica, la cele 2 simulari sa ia note sub 8. Sa stiti ca ne furam singuri caciuala. Se permite accesul la liceele bune a elevilor mai slab pregatiti in detrimentul elevilor olimpici. Pot sa va dau exemple concrete.

    Cu stima,
    Rezeanu Florian Eduard

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect! Sunt de acord!

      Ștergere
    2. In acest interviu dat de E. Andronescu in urma cu exact un an putem vedea ca, inca de atunic, se contura "solutia remediala" la rezultatele slabe de la Bac si EN. Cititi cu atentie raspunsul dat la intrebarea reporterului " Aţi putea închide şcoli după rezultatele de la examenele naţionale?", al doilea paragraf:
      http://www.scoalaedu.ro/news/917/60/in-exclusivitate-pentru-scoala-Edu-Ministrul-Educatiei-Ecaterina-Andronescu-Cu-haine-second-hand-nu-poti-arata-ca-de-la-Dior

      Ștergere
  2. Buna ziua,
    perfect adevarat, din pacate pentru noi ,de ce trebuie sa credem ca s-a schimbat ceva ???Ce se intampla acum in scoli e ingrozitor.Ne amagim singuri ca se schimba ceva, cand de fapt lucrurile merg tot mai prost.Astept cu nerabdare subiectele de bac .

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca nu as fi roman, as rade in hohote. Dar sunt roman si imi vine sa plang.
    Am citit comentariile din presa si trag concluzia ca jurnalistii care le scriu nu au citit subiectele.
    Daca niste profesori (cei care au preparat subiectele) testeaza cunostintele de matematica ale ciclului I-VIII cu intrebari de genul cat fac 4x4+10 sau cat este volumul unui cub cu latura 3, inseamna ca exact acesta este NIVELUL lor de cunostinte. Sau - mai rau - asa li s-a comandat.
    Qui bono ? Cui foloseste mascarada asta sinistra?

    Recent am intervievat aprox. 300 candidati pentru un post de agent de vanzari, toti absolventi de facultate. Cam 70% nu au stiut cat face 8x7 sau cat este volumul unui cub cu latura 2 !!
    Iata unde s-a ajuns. Iar cauza se afla in ciclul gimnazial.
    Cu mult mai grav este ca sistemul de invatamant romanesc nu incearca sa identifice si sa promoveze elitele (ca politica generala si coerenta a Min. Educatiei).
    Daca tara noastra va iesi vreodata din marasm, va iesi prin elitele ei, nu prin valorile medii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Aveti perfecta dreptate. Sa vedeti cum arata curba lui Gauss la unele scoli. Elevi care au luat 2 la simulare au luat 9 la examen.Va rog insistati in demersurile dumneavoastra ca adevarul sa iasa la iveala.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut un studiu comparativ al subiectelor date la EN matematica in 2012 vs. 2013.
    http://sorinborodi.ro/Fisiere/2012_2013.pdf

    RăspundețiȘtergere
  6. Evident ca au fost penibil de usoare. Asa inteleg comunistii care ne conduc sa faca reforme in invatamant....promovand tampitii. Expertii de care ziceti au fost numiti pe pile. Absolut toti. Asa e si-n Timisoara. Totul e cu pile in invatamant, familii intregi, amante etc, si-n universitati si in preuniversitar.

    RăspundețiȘtergere
  7. Valentin Stanescu1 iulie 2013 la 11:22

    Domnule Funeriu,
    Apreciez faptul ca exprimati o opinie clara si constructiva asupra acestui subiect important.
    Subiectul central al problemei este insa daca subiectele de anul acesta au fost mult mai usoare decat cele de anul trecut.
    Constat ca ati evitat sa emiteti o opinie asupra acestui punct. Punctul 3 din pozitia exprimata de dumneavoastra incepe cu "daca".
    Care este opinia dumneavoastra? Au fost subiectele de anul acesta mult mai usoare ca cele de anul trecut?

    RăspundețiȘtergere
  8. Am apreciat eforturile dvs. din perioada mandatului de Ministru al Educatiei.
    Desi nu lucrez in invatamant si nu sunt parinte, in calitate de angajator, urmaresc situatia din invatamant.
    Din datele publicate, rezulta ca in toata tara au participat 123503 elevi, iar 29666 au luat medii in intervalul 9-9.99, ceea ce inseamna 24%! De asemenea, Constanta detine recordul de note de 10 la matematica, si anume 407 din 5416 de elevi, adica 7.5%! Subiectele au fost foarte, foarte usoare, probabil in urma analizei rezultatelor slabe la cele doua simulari. Dar si numarul de contestatii este pe masura, peste 500. Probabil ca numarul de contestatii ar fi fost mai mare, daca nu ar exista acea limita de 0,50 puncte, ceea ce conduce la alta nelamuire. De ce in urma contestatiilor, nota trebuie sa fie diferita cu minim 0,50? O diferenta de 0,45 ar insemna 0,22 la media de admitere si se stie ca fiecare sutime conteaza.
    Discutiile cu elevii din Constanta m-au facut sa-mi mai pun o intrebare: este normal ca pe coltul negru sa se puna stampila scolii de provenienta a elevului? Acest lucru nu conduce la banuiala legitima ca profesorii din comisiile de corectura pot selecta lucrarile si pot corecta mai putin obiectiv pe cele ale elevilor meditati de ei? Nu numai la Limba romana, dar si la Matematica, unde pot depuncta elevii care nu au calculat numarul de mere ale lui Calin, ci direct merele Anei, respectand “strict” baremul.
    Domnul ministru Pricopie subliniaza de fiecare data cand are ocazia ca notele obtinute respecta curba lui Gauss. Consider ca aceste afirmatii vor deveni credibile cand se vor publica niste grafice, cu mediile generale din gimnaziu, liceu, notele la Evaluare si la disciplinele de la Bac.
    In ciuda celor semnalate anterior, sunt convinsa ca 90% din parinti sunt foarte multumiti de rezultate, iar actiunea celor 10% elevi buni si foarte buni, defavorizati de aceasta situatie, care ar protesta sa ceara examen de admitere, nu are sanse sa se materialelizeze prea curand.

    RăspundețiȘtergere
  9. Domnule Funeriu,
    Lucrez in sistem de 18 ani, sunt profesoara si imi iubesc meseria. Va respect pentru ceea ce ati facut in timpul mandatului dumneavoastra . Si va admir pentru lupta dumneavoastra impotriva mediocritatii si a imposturii.

    RăspundețiȘtergere
  10. Domnule Funeriu,

    Faceti tot ce va sta in putinta sa impuneti subiecte dificile la Evaluarea nationala. E inadmisibil ca intr-o marja foarte, foarte mica, de cateva sutimi, sa se ingramadeasca sute de elevi. Subiectele fiind foarte usoare diferenta e facuta de media generala de absolvire a gimnaziului, care include o MAREEEEE doza de subiectivism. In Bucuresti e concurs intre scolile generale, care scoate mai multi elevi cu media generala 10.

    RăspundețiȘtergere
  11. Domnule Funeriu,

    Faceti tot ce va sta in putinta sa impuneti subiecte dificile la Evaluarea nationala. E inadmisibil ca intr-o marja foarte, foarte mica, de cateva sutimi, sa se ingramadeasca sute de elevi. Subiectele fiind foarte usoare diferenta e facuta de media generala de absolvire a gimnaziului, care include o MAREEEEE doza de subiectivism. In Bucuresti e concurs intre scolile generale, care scoate mai multi elevi cu media generala 10.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Oldies and Goldies

Homeschooling: inginerie socială, nicidecum alternativă educațională

Cum să iei două Nobeluri fără bac, scriind și articole științifice greșite? Și să mai și mergi din arest direct la balul președintelui SUA

Cum e cu latinitatea Limbii Române (text scris de tata, adică de Ionel Funeriu)

Mica mea mare răfuială cu unii „lideri de opinie”: sunteți și voi vinovați

Adevărul despre aberația auxiliarelor: despre imbecilitatea agresiv-distructivă din România